En Sıcak Konular

ROJ TV tartışması Danimarka meclisine taşındı

7 Haziran 2010 18:44 tsi
Danimarka'nın önde gelen gazetelerinden Berlingske Tidende'nin ROJ TV ile PKK bağlantısını gösteren belgeler yayınlamasının ardından çıkan tartışmalar dinmek bilmiyor.

Son iki haftadır ülke gündeminden düşmeyen haber şimdi de Danimarka parlamentosuna taşındı. Parlamento'da Berlingske gazetesinin uzun süreden beri fotoğraflarıyla birlikte yayınladığı haberlerin ve ROJ TV eski direktörü Manoucher Zonoozi'nin itirafları konusunda bir tartışma başlatıldı.

Parlamento'daki tartışmaların arkasında Birlik Partisinden milletvekili Line Barfod'ın bulunduğu öğrenildi. Adalet Bakanına yönelttiği sorularda Danimarka polisinin ROJ TV konusundaki bir numaralı tanığı olan Manoucher Zonoozi hakkında çeşitli iddiaların olduğunun altını çizen Line Barfod, söz konusu tanığın güvenilirliğinin de netleştirilmesini istedi.

Diğer taraftan bazı milletvekilleri Birlik Partili Line Barfod'un polisin ROJ TV davasındaki tanıklarının güvenilirliğine saldırarak ROJ TV sempatizanlarına yardımcı olduğunu savunuyor. Danimarka Parlamentosu Hukuk Komisyonu Başkanı Peter Skaarup konuyla ilgili yaptığı açıklamada,"Birlik Partisi'nin ROJ TV davasındaki pozisyonunun ne olduğunu anlamak çok zor. Fakat ne her ne olursa olsun, ROJ TV Konusunda yayınlanan fotoğraflar çok açık" dedi. Birlik Partisinin bugüne kadar sürekli politikacıların yargı sürecine dahil olmasını istemediklerini ifade eden Skaarup "Şimdi onlar polisin davadaki bir numaralı tanığının güvenilirliğine saldırıyorlar" dedi.

TÜRK ELÇİLİĞİNE GARİP SUÇLAMA

ROJ TV tartışmasını Danimarka parlamentosuna taşıyan isimlerden biri olan Birlik Partiden Line Barfod Berlingske gazetesi tarafından ortaya atılan iddiaları Adalet Bakanı Lars Barfoed'e yönlendirdi. Bu iddialardan birine göre Türkiye'nin Kopenhag Büyükelçiliği önceki yıllarda ROJ TV ile ilgili Danimarkalı yetkililere sunduğu belgelerde, ROJ TV programlarıyla ilgili 'sahte tercümeler' yapmış.

Ancak bu iddia Danimarka polisi tarafından bile ciddiye alınmadı.

Berlingske Tidende gazetesinde bu konuyla ilgili olarak yer alan haberde, Danimarka polisinin Türk Büyükelçiliği'nin 'sahte tercümeler' yaptığına dair iddiayı saçma bulduğu ve 'kafadan uydurma bir iddia' olarak değerlendirdiği ifade ediliyor. Diğer taraftan bugüne kadar ROJ TV ile ilgili birçok belgeyi Danimarkalı yetkililere sunan ve her türlü işbirliğini yapmış olan Türk Büyükelçiliği gelişmeleri takip etmekle yetiniyor. Devam eden dava sürecinin içine dahil olarak yeni spekülasyonların oluşmasına neden olmak istemeyen Kopenhag Büyükelçisi Berki Dibek konuyla ilgili bir açıklama yapmaktan kaçındı.

(CİHAN)



Bu haber 535 defa okundu.


Yorumlar

 + Yorum Ekle 
    kapat

    Değerli okuyucumuz,
    Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
    Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
    · Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
    · Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
    · Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
    · Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
    · Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
    · Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
    Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.




    En Çok Okunan Haberler


    Haber Sistemi altyapısı ile çalışmaktadır.
    3,539 µs