ABD'yle çatıştı! | " /> ABD'yle çatıştı! | "/>

En Sıcak Konular

PKK ABD'yle çatıştı!

27 Aralık 2007 08:22 tsi
5 yıl önce bölücü terör örgütüne katılan ve geçen kasımda bir teröristin öldürüldüğü çatışmada yaralı olarak ele geçirilen M.E.Y., Şırnak İl Jandarma Komutanlığı’ndaki sorgusu sırasında örgütle ilgili çarpıcı itiraflarda bulundu... ’Lidar̵

PKK'nın "savaşçı" kadrosuna 5 yıl önce katılan itirafçıdan şok açıklamalar...

Geçen kasımda Şırnak’ta yaralı ele geçirilen ’Lidar’ kod adlı terörist, gümrük noktası yüzünden Irak sınır muhafızları ve ABD’li askerlerle çatıştıklarını söyledi

5 yıl önce bölücü terör örgütüne katılan ve geçen kasımda bir teröristin öldürüldüğü çatışmada yaralı olarak ele geçirilen 29 yaşındaki M.E.Y., Şırnak İl Jandarma Komutanlığı’ndaki sorgusu sırasında örgütle ilgili çarpıcı itiraflarda bulundu. İşte Irak’ın kuzeyindeki Haftanin Kampı’nda temel eğitimler aldıktan sonra 2003 yılı başında terörist bir gruba ‘Savaşçı’ olarak gönderilen ’Lidar’ kod adlı teröristin itirafları:

Çatışma ’gümrük’ yüzünden çıktı
“Şeşdara Bölüğü’nde faaliyet yürütürken, Haftanin bölgesinde ABD askerleri ve örgüt mensupları arasında çıkan çatışmaya katıldım. Bu çatışma Irak’ın Hantur bölgesinde örgütün ’gümrük’diye adlandırdığı noktada faaliyet gösteren örgüt mensuplarının, gümrük noktası anlaşmazlığı yüzünden ABD ve Irak sınır muhafızları tarafından yakalanarak götürülmek istemesi üzerine çıktı. Biz arkadaşlarımızın götürülmesine izin vermedik, çatışma yaşandı.”

Amerikan araçlarına ateş açtık, devrildiler

“Çatışma bölgesine 10 civarında ABD ordusuna ait araç gelmişti. Bu araçlardan sadece ikisinde ABD askerleri vardı, ABD ordusuna ait diğer araçlarda Irak sınır muhafızları bulunuyordu. Çatışma başlayınca içerisinde ABD askerlerinin bulunduğu 2 araç olay yerinden kaçtı. Diğerlerine biz ateş açtık ve 3- 4 araç devrildi. Çatışmada 2 Irak sınır muhafızı öldü, 16’sı da yaralandı. Bu olay örgütün Irak muhafızları ile ABD ilişkilerinde gerginlik yarattı.”

Örgüt mahkemesine başkanlık yaptım
2004’ün eylül ayında Zap, 2005’in nisan ayında Gare bölgesine savaşçı olarak gönderildiğini, sonra da örgütün sözde askeri mahkemesinde soruşturma komisyon başkanı olarak görev yaptığını söyleyen terörist, Türkiye’ye nasıl girdiğini şöyle anlattı: “2007 baharında örgüt askeri mücadeleye ağırlık verme ve Türkiye’ye yeni gruplar gönderilmesi kararını aldı. Bu dönemde ben de Türkiye’ye gelecek gruplar içerisinde yer aldım. Gare Kampı’ndan önce Zap bölgesine geçtik, burada yaklaşık 15 gün kaldık. Daha sonra Haftanin’e geldik, burada 3- 4 ay kadar kaldım ve Türkiye’ye yönelik siyasi ve askeri konularda eğitim aldım.”

Gabar’ın dağını taşını ezberledik
“Bu eğitimlerde Gabar bölgesi hakkında bilgiler verildi. Verilen bilgilerde, arazi yapısının eylemlere elverişli olduğu, barınma ve gizlenmenin kolay olduğu, asker tarafından tutulan üs bölgelerine yönelik eylemler yapılarak bu üs bölgelerinin kaldırılması gerektiği, bölgede askerlerin küçük birlikler ile dar alanda nokta operasyonları şeklinde faaliyet yürüttüğü, doğal yiyeceklerin bol olduğu, özellikle bahar döneminde çok fazla top ve havan atışı yapıldığı anlatıldı. Şırnak’ta Şeyh Abdurrahman Tepe olarak adlandırılan noktada 3- 4 günde bir yer değiştirerek faaliyet yürüttük.”

Mağara ve kaya oyuklarında kaldık
“Açık arazide mağara ve kaya oyuklarında kaldık, hava saldırılarına karşı taş duvar ördük. 24 Kasım’da Güçlükonak yakınlarında 10 civarında teröristle erzak almaya gittik. Dönüşte askerler bizi fark etti. Bulunduğum yere doğru ateş ediyorlardı. Çatışma bölgesi, kendimi koruyarak kaçabileceğim ağaçlık kayalık bir bölge değildi. Dere yatağında kalmıştım, askerler ise hakim bir noktadaydılar. Bundan dolayı kaçıp kurtulamadım. Sağ el işaret parmağımdan yaralanınca teslim oldum.”

vatan

Bu haber 314 defa okundu.