'Doğal' ölüm uyarısı! | " /> 'Doğal' ölüm uyarısı! | "/>

En Sıcak Konular

'Doğal' ölüm uyarısı!

31 Ağustos 2007 09:32 tsi
'Doğal'
 ölüm uyarısı!
Kanal 1 Bilgi İşlem Müdürü Ertan Geyik’in 40 yaşında kalp krizinden hayatını kaybetmesi ve ölüm nedeninin uzun süredir kullandığı zayıflama hapı olabileceği iddiası, son yılların en önemli tehdidini yeniden gündeme getirdi. Uzmanlar, doğal olduğu id

Uzmanlar, doğal olduğu iddiasıyla piyasada satılan zayıflama haplarının ölümcül olduğu konusunda uyarırken, AK Parti İstanbul Milletvekili ve Türk Eczacılar Birliği eski Başkanı Mehmet Domaç “Bu haplardan ölenleri biliyorum” dedi.

Kanal 1 Bilgi İşlem Müdürü Ertan Geyik’in 40 yaşında kalp krizinden hayatını kaybetmesi ve ölüm nedeninin uzun süredir kullandığı zayıflama hapı olabileceği iddiası, son yılların en önemli tehdidini yeniden gündeme getirdi. Uzmanlar, Türkiye’de satılan zayıflama haplarından sadece ikisinin Sağlık Bakanlığı’ndan ruhsatlı olduğunu ve reçeteyle satıldığını belirttiler; ‘doğal’ ya da ‘bitkisel’ diye sunulan hapların aslında ‘kimyasal’ ve öldürücü olduğunu bir kez daha vurguladılar.

Ertan Geyik’in kullandığı iddia edilen zayıflama ilacının Tarım Bakanlığı’nın izniyle eczanelere dağıtıldığı ancak analizlerde, iştah kesici kimyasal madde ‘sibutramin’in normal dozun üstünde çıkması nedeniyle satışının yaklaşık bir ay önce durdurulduğu belirtildi. İlacın piyasadan toplatılması kararından sonra, bu kez “bitkisel gıda takviye ürünü” adıyla kaçak olarak piyasaya sürülen tabletlerin satışının da “kimyasal madde içerdiği” kesinlik kazanınca Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nca durdurulduğu bildirildi.

DOÇ. CAN: YAN ETKİLERİ ÖLÜMCÜL
Zayıflama ilaçlarının bir çoğunda beyindeki merkezi uyararak yeme isteğini baskılayan ve tokluk hissi veren sibutramin etken maddesinin bulunduğunu belirten Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Doç. Selçuk Can, bu ilaçların “bitkisel ve doğal gıda takviyesi” adıyla sunulmasına aldanmamak gerektiğini vurguladı:

“Doğal gıda takviyesi olarak pazarlanıyor, ama aslında içinde kimyasal madde bulunan bir bileşen. Yeme isteğini baskıladığı için yemek yemiyor ve zayıflıyorsunuz. Ancak bu ilaçların bir çok yan etkisi var; ağız kuruluğu, kabızlık, tansiyon ve nabız yükselmesi gibi. En önemlisi de kalbe yükleniyor ve kalp krizlerine neden olarak ani ölümlere yol açabiliyor.”

Türkiye’de Sağlık Bakanlığı ruhsatlı iki zayıflama ilacı bulunduğunu belirten Can, doktor reçetesiyle satılan bu ilaçlar dışındaki ürünlere yönelmenin tehlikeli olduğunu ifade etti. Doç. Can, bu ürünlerin bazı ilaçlarla etkileşime girerek kalbe zarar verebileceğinden depresyon ve grip ilaçlarıyla birlikte kullanılmaması gerektiğinin de altını çizdi.

DOÇ. DAĞDELEN: İŞLEM GÖRÜNCE DOĞAL OLAMAZ
Kardiyolog Doç. Sinan Dağdelen de, doğal ya da bitkisel ürünlerin hem kullananlar hem de satanlar tarafından suistimal edildiğini söyledi:

“Bir şeyin adına doğal dediğiniz zaman insanlara sanki domates ya da salatalık gibi sunuluyor, halbuki öyle değil. Morfin de eroin de esrar da doğal maddelerdir ama yan etkileri vardır. Bir maddeyi işlemden geçirip ambalajlayıp kullanıyorsanız isterse sarımsak olsun, bu bir ilaçtır. Bu ilaçları tedavi amaçlı kullanıyorsanız mutlaka bilimsel testlerden geçirip kullanmak gerekiyor. Bu tür ilaçların vücuda bazı faydaları olabilir ama önce biz bir ilacın vücuda faydasından çok zararlarını inceleriz.”

GİZLİ KALP HASTALIĞINI TETİKLER
Özellikle Sibutramin etken maddeli zayıflama ilaçlarının, kalpte aritmi denilen düzensiz atışları tetikleyerek ölüme yol açabildiğini vurgulayan Dağdelen, şöyle devam etti:

“Zayıflama ilaçlarının bütün yan etkileri ise henüz detaylı olarak bilinmiyor. Kalbe bir çok etki yapabiliyor, tansiyon oynamaları kalp krizine ve ani ölümlere neden olabiliyor. Hele hele bu kişilerde farkında olmadıkları sinsi bir kalp sorunu varsa onu aşikar hale getirir, tetikler ve kalp hastalığını hızlandırabilir. Hastalarıma ilaçla zayıflamalarını tavsiye etmiyorum. İlaç kullanılması zorunlu ise mutlaka bir endokrinoloji ve metabolizma hastalıkları uzmanının kontrolünde kullanılmalı.”

DOMAÇ: BU İLAÇLARDAN ÖLENLERİ BİLİYORUM
Türk Eczacılar Birliği eski başkanı olan, 22 Temmuz’da AK Parti’den İstanbul Milletvekili seçilen Mehmet Domaç da, “Zayıflama ilaçları ancak hekim önerisi ve reçeteyle kullanılan ilaç grubundadır” dedi:

“Bu ilaçtan sıkıntı çeken insanları tanıyorum ve bundan dolayı ölenleri biliyorum. Bu ilaçlar aslında beslenmeye yardımcı ve katkı olsun diye Tarım Bakanlığı kanalıyla getirilebilen ilaçlar. Ama bunları getiren firmalar, etkilerini abartarak vatandaşlara kullandırıyorlar, dolayısıyla da sorun çıkıyor. Kullanıcılara tek tavsiyem; bu tür zayıflama ilaçlarını hekim kontrolünde kullanmalarıdır.”

hürhaber



Bu haber 331 defa okundu.


Yorumlar

 + Yorum Ekle 
    kapat

    Değerli okuyucumuz,
    Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
    Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
    · Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
    · Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
    · Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
    · Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
    · Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
    · Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
    Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.




    En Çok Okunan Haberler


    Haber Sistemi altyapısı ile çalışmaktadır.
    4,718 µs