En Sıcak Konular

Başbakan'dan proje üstüne proje

1 Haziran 2011 13:32 tsi
Başbakan'dan proje üstüne proje Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Haliç Kongre Merkezi'nde "Türkiye Hazır Hedef 2023" proje tanıtım toplantısında konuştu. Erdoğan, İzmir, İstanbul ve Diyarbakır için yeni projelerini açıkladı.

İşte Erdoğan'ın konuşmasından satır başları:

Popülizme hiçbir zaman tevessül etmedik . Kılıçdaroğlu, her gün bir yalan söylemiş, yarım saat geçmeden yalanından çark etmiştir. En ufak bir ar duymamıştır. Başbakan Anayasa'yı bilmez. Ben bilmezsem YÖK'le ilgili ne yapacağımızı konuşalım. Referandum öncesinde başörtüsüyle ilgili aynı şeyleri yaptı. Kimi istiyorsan onları görevlendirilim. Yanında bir tane şaklabanı var, onunla birlikte çarşaflı kardeşlerimize rozet takarlar. Kılıçdaroğlu başörtüsü konusunda dürüst değil. Milletim, sandık görününce demokrat olanlara inanamasın. Yüzlerindeki maskeyi ve maskenin ardındaki statükocu yüzü görecek. Milletimiz siyaseti tüketen popülizme izin vermeyecek.

Dün Hopa'sa Sarp Sınır Kapısı'nın açılışını verdik. Mitingi Hopa'da yaptık. Bir gün önceden CHP ve Halkevleri gibi legal, illegal ortakları bizi adeta Hopa'ya sokmamak gibi bir cüretin içine girdiler. Bunlarda düşünce yok, fikir yok, eli sopalı, taşlı şehir eşkiyaları. Tabii Emniyet teşkilatımıza her türlü tedbirinizi alacaksınız, biz de mitingimizi yapacağız dedik. Biz mitingi yaptık ama sabahtan beri sopalı, taşlı eylemleri yaptılar. Konuşmamızı yaptık, 100-150 kişilik bir bölümde taşlar attılar, otobüsümüzdeki bir koruma polisimiz otobüsten düşerek ağır yaralandı, yoğun bakımda şimdi. Bir tanesi de kalp krizi geçirerek öldüğü söyleniyor. Bu bize karşı yapılmış ilk saldırı değil.

CHP'nin pankartı büyük bir inşaatta asılı. Pankart devasa, devamlı illegal eylemler içerisinde olan, pankartın yanında tek yol sokak, tek yol devrim, altında Halkevleri. Bununla ne demek istendiği belli. Terör örgütü yandaşları tarafından ne kadar seçim büromuza, araçlarımıza saldırılar olduğu ortada. Sadece düşüncemizle, sabırla sandıkta gereken cavebı vereceğimizi söyledik. Fakat enterasan olan şu; Kılıçdaroğlu ölen kişinin ailesini ziyaret edecekmiş, o değil. Şahsımla ilgili rüzgar eken, fırtına biçer diyor. Neyin rüzgarını ektik ki; fırtına biçeceğiz. Sana birileri aynı şeyi yaptığı zaman ben aynı şeyleri mi söyleyeceğiz. Ben bu kadar edepsiz, bu kadar alçak, bu kadar ahlaksız değilim.

Bu siyasette bu zat çırak bile olamadı. İnsanlıktan bile nasibi almadı. Utanmadan, sıkılamadan, bazı medya organları faturayı bize kesmeye çalışıyor. Hakkari'de tablo ortada. Niye ellerine bir tane Türk bayrağı veremedin. CHP, BDP ile birlikte çalışıyor. Onun için 12 Haziran çok önemli.

Yerel özerklik diyor. Belediyeler zaten özerktir. Yerel idare ile ilgili durum varsa oturur onu yasalarla çözersin. Genel başkan olarak CHP'deki yerini korumak istiyor. Türkiye için bir derdi yok. Partim birinci olmazsa çekilirim dedim, siz de çekilecek misiniz dedim. Kimin oyu azalırsa o çekilsin dediler. 20.9'nun üzerine bir koyarsa başarılı sayıyor kendisini.

Gerek Hopa'da, gerek BDP ile terör örgütünün eylemleri AK Parti'yi şiddet tuzağına çekmek içindir. Son 10 gün içerisinde devam edecekler, biz şiddet tuzağına düşmeyeceğiz. Sabırla devam edeceğiz. Ülkeyi kaosa sürüklemeye çalışan CHP, MHP, BDP ittifakına karşı mücadele edeceğiz. Son sözü millet sandıkta söyleyecek. Sandığa giden yolu şiddet taşlarıyla kirletmeyeceğiz.

Türkiye için hizmet üretiyoruz. Aynı şehirde yolumuza devam ediyoruz.

Diyarbakır'ın çehresini değiştirecek büyük projeleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Diyarbakır büyük destek verdiğimiz Güneydoğu'daki en büyük ilimiz. Toplantının ardından Diyarbakır'a gidecek partimizin mitingini gerçekleştireceğiz.

Çeşitli kesimler tarafından yatırımlarımız engellenmek istendi. Terör örgütü ve BDP bölgeye yatırım gelmemesi için çalıştılar. Biz bölgenin sorunlarını çözemek için samimiyetle çaba harcıyoruz.

Diyarbakır farklı bir çehreye kavuşacak. Diyarbakır'ı uluslararası bir turizm destinasyonu haline getireceğiz. 5 km uzunluğundaki Diyarbakır'ın tarihi surları iki yerden yıkılmış durumda. Bu iki yeri onarıp, Suriçi'ne kapılardan girilmesini saplayacağız. Suriçi'ndeki 500 binayı aslına uygun şekilde kurtaracağız. Yeni çeheresiyle Suriçi tarihi eserlerin görünür hale geldiği, dünyadan birçok insanın görmek için can atacağı bir manzaraya kavuşacak .Diyarbakır'da kentsel dönüşüm gerçekleştireceğiz. 1272 yeni konut yapılarak hiç kimsenin hakkı gasp edilmeden bu proje yapılacak.

Askeri ve sivil havaalanını birbirinden ayırıyoruz. Diyarbakır'a yakışan bir havaalanını kazandıracağız. Ülkemize yakışan olacak.

Dicle Vadisi Projesi. Dicle Nehri'ne rağmen yeşil ile mimarinin uyum içinde yükseldiği yaşam merkezi kuruyoruz. Günlük yaşamın, eğitimin, sporun birlikte kucaklaştığı, yapılarda Diyarbakır bazalt taşı kullanılacak, tek ve iki katlı yapıalr olacak. Diyarbakır'daki vatandaşlarımızn yaşam standardı yükselecek. Dicle için çok proje üretildi ama hiçbiri uygulanmadı. Bay Kemal' sorarsan burada insan yok der.

Projeyi yapan arkadaşlara söyledim, buraya insanlar koydular.

Diyarbakır-Şanlıurfa otoyolu. Türkiye'yi boydan boya geçecek bir hat olacak. Otoyola Diyarbakır'ı da dahil ediyoruz. Diyarbakır-Erzurum yolunu da inaş ediyoruz. Diayrbakır çevreyolunu da tamamlıyoruz.

Silvan Barajı projesiyle 2 milyon 450 bin dekar alan sulanacak. Bay Kemal burada da insan yok çiftçi var. Yılda 102 milyon lira enerji gelirimiz olacak. 318 bin kişiye iş imkanı oluşturuyoruz.

Diyarbakır'da iki şehir hastanesi kuruyoruz.

Diyarbakır'a, Diyarbakırspor'a yakışır, 30 bin kişilik stad yapacağız. Bütün bu projeler Diyarbakır'da istihdama çok önemli katkı sağlayacak. Diyarbakır çok farklı bir döneme geçecek.

Şimdi de İzmir projelerine geçelim. Türkiye'nin üçüncü büyük kenti.

İzmir için ilk projemiz Körfez geçiş projesi. Bostanlı ile İnciraltı'nı köprü ve tüp tünelle birbirine bağlıyoruz. Şehrin kuzeyinden gelenler, güneye en kısa yoldan ulaşacaklar. 30-35 km yol katedilerek ulaşılan yere 10 km'de ulaşılacak.

İkinci projemiz Konak Tüneli. Çok yoğun bir trafik taşıyan Gürsel Paşa Bulvarı'ndan tüp delme tüneliyle trafiği yer altına alıyoruz. İstanbul'da Kadir Bey bunları yaptı, bu destekleri vermedik.

İzmir için üçüncü projemiz İzmir-Ankara ve İzmir-İstanbul yüksek hızlı tren projesi. Bu hat Ankara'da tüm Türkiye'ye açılan bir kapı olacak. Bu hattın tamamlanmasıyla İzmir-Ankara arası 3.5 saate inecek. İzmir'i doğrudan İstanbul'a bağlıyoruz.

İzmir-İstanbul ve İzmir-Ankara otoyolu ile üç büyük ili birbirine bağlıyoruz. Ankara'dan İzmir'e karayolu ile ulaşım 5 saate inecek.

Metro hattını metro ağı haline getiriyoruz. 4 hattan oluşan 27 km metro hattı inşa edeceğiz.

Şehir yenileme projemiz olacak. Kaçak, salaj yapılarla İzmir bu noktada bir felaket. Halkımızın bize vereceği destekle ekonomik ömrünü tamamlamış yapılardan şehri arındıracağız. İzmir'deki 1 milyon konutun 150 bini ruhsatsız yapılardan oluşacak. Cumhuriyetimizin 100. yılında ruhsatsız bina Türkiye'de bırakmamak istiyoruz.

Kuzey Ege Limanı'nın temelini attık. Dünyanın en büyük 10 limanı arasında olacak. İzmir'e bir kruvaizyer limanı inşa edeceğiz. İzmir Limanı'nı yeniliyoruz. Şehre katkısını artıracağız. İzmir Limanı'nın gelirini artıracağız. Efes'in antik limanını yeniden canlandıracağız antik yapıları da restore ediyoruz. Efes tarihi limanına denizden teknelerle ulaşılmasını sağlayacağız. Yat limanlarına ihtiyacımız var. Toplam 9 adet yeni yat limnaları kurmak istiyoruz. Bütün projelerle İzmir'i çok farklı bir konuma yükseltiyoruz. İzmir'in Expo 2020 adaylığı tarihi bir fırsattır. Bunlarım tamamı 12 yıl içerisinde yapılacak.

Türkiye'de dağları deldik. CHP'ye, MHP'ye gönül vermiş kardeşlerim, Eskişehir'de, İzmir'de, Anlatya'da, Mersin'de bir tane tünel yapabilmişler mi? Yapamazlar, bu kabiliyet ister. İstanbul'da muhalif bir iktidarla çalıştık yine de metro yaptık. 2.5 milyar dolar borç ödedik, 1 milyar 250 milyon dolarla teslim ettik. Çağlayan'daki kavşağı Ulaştırma Bakanlığı ile yaptık. Bunlar Türkiye'yi dönüştüryor, devrim bu. Devrim taşla, sopayla değil. Milliyetçilik bu, yapabiliyorsan böyle yap.

Avrupa ve Anadolu yakasında iki adet şehir hastanesi demiştik. Bir tanesi İkitelli'de Olimpiyat stadı'nın yanında olacak. Toplam 2 bin yataktan olacak. Anadolu yakasında da aynı tarzda şehir hastanesini inşa ediyoruz. en uygun yerin tespitiyle Anadolu yakasına inşa edeceğiz.

Belediye başkanlığımzdan beri hayaldi, Taksim Meydan projesi. Trafiği yeraltına alıyoruz. Taksim'e giden yollar meydanın altından geçecek. AKM önü ve Taksim Meydanı çevresinde bulunan araç yolları alta alınacak. Tüm Taksim Meydanı yayalara tahsis edilecek. 41 adet ağaç taşınacak, 15 ayda tamamlanacak. Gezi parkının olduğu yer Taksim Topçu Kışlası'ydı. Bu binaları yıkan zihniyet, 1940 yılında Vali ve Belediye Başkanı Lütfi Kırdar döneminde yıktırılmıştır. Aslına uygun hale getiriyoruz. Taksim Topçu Kışlası'nı yeniden inşa edeceğiz. Altını Taksim için büyük otopark haline getireceğiz. İstanbul'a hayırlı olmasını diliyorum.

Adalar Projesi. Yassıada ve Sivriada'yı yeniden ele alıyoruz. Türkiye'nin iki sembol adası haline getirmeyi planladık. Genelkurmay Başkanı'na teşekkür ediyorum, TSK'ya devredilmişti, şimdi Kültür Bakanlığı'na devredilerek Yassıada'yı Yaslıada olmaktan çıkarıyoruz. Başta merhum Menderes, Fatin Rüştü Zorlu, Hasan Polatkan'ın bıraktığı objelerin sergileneceği müze, müzeler, kütüphaneler kuracağız.

Bu haber 1,180 defa okundu.