En Sıcak Konular

YURT-KUR'dan müjde

13 Mayıs 2011 20:02 tsi
Yurtkurt Genel Müdürü Hasan Albayrak, 2012 sonuna kadar 50 bin yeni yatak kapasitesini hizmete sokacaklarını söyledi.

Yurtkur Manisa Yurt Müdürlüğü 3. Kız Bloğu'nu ziyaret eden Albayrak, öğrencilerle sohbet etti. Yurtkur'un çalışmaları hakkında öğrencilerin görüşünü alan Albayrak, daha sonra gazetecilere yaptığı açıklamada, yurtlarda kalan öğrencilerine yüzüne baktığında kendi oğlunu ve kızını görmüş gibi olduğunu, bu anlayışla hizmet ettiklerini söyledi.

Bu yıl 150 bin yeni öğrenciye burs verdiklerini, devletin gençlere sahip çıktığını belirten Albayrak şöyle konuştu:

''Aslında Türkiye'nin geleceğine sahip çıkıyoruz. Bize eskiden öğrenciler ''Cumartesi-Pazar biz yemek yemiyor muyuz?'' diye soruyorlardı. Ben bunu sayın Başbakanımıza arz ettim. Sayın Başbakan hemen talimat vererek Cumartesi-Pazar günleri de öğrencilere yemek verilmesini sağladı. 8 sene önce BaşbakanlıkKredi ve Yurtlar Kurumu'nun bütçesi 494 milyon lira idi. Şimdi ise 3 milyar 366 milyon liradır.''

Yurtkurt Genel Müdürlüğü'ne 8 yıl önce geldiğini, bu süre içerisinde 85 bin ilave yatak kapasitesi oluşturduklarını, öğrencilerin kaldığı odaları bir ve 3 kişilik hale getirdiklerini, bu yılın Yurtkur'un 50. yılı olduğunu anlatan Albayrak, ''2012 sonuna kadar 50 bin yeni yatak kapasitesini hizmete sokacağız. Bu yeni yatak kapasitesi ilavesi ile Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun kapasitesi 305 bini geçecek. Şu anda 251 bin 500 yatak kapasitemiz var'' diye konuştu.

-''ÜNİVERSİTE GENÇLİĞİNİ TÜRKİYE'NİN GELECEĞİ OLARAK KABUL EDİYORUZ''-

Bugün açılışı yapılan Celal Bayar Üniversitesi Muradiye Yerleşkesindeki bin yatak kapasiteli yurt ile sayının 252 bin 500'e ulaştığını ifade eden Albayrak, konuşmasını şöyle sürdürdü:

''Bizüniversitegençliğini Türkiye'nin geleceği olarak kabul ediyoruz. Gençlerinize sahip çıkacaksınız, gençlerinize destek vereceksiniz. Öğrencilerimize verdiğimiz bursları 45 liradan 240 lira gibi bir rakama çıkararak büyük bir yükseltme gerçekleştirdik. Eski anlayışla,enflasyonbağlantılı olsaydı bu rakamın 94 lira olması gerekiyordu. Daha sağlıklı bir toplum oluşması için gençlerinize bakacaksınız. O nedenle sabah kahvaltısını mecbur yapacaksınız. Yurtlarımızda 2006'dan bu yana sabah kahvaltısı uygulaması yapıyoruz. Aynı zamanda akşam yemeği katkısı sağlıyoruz. Biz öğrencilerimizden ayda 99 lira almamıza rağmen şu anda biz burslara ilave olarak, her ay 150 lira artı beslenme yardımı yapıyoruz. Türkiye'nin geleceği için biz bunların hepsini yapmaktan dolayı çok mutlu oluyoruz. Bizim çocuklarımızın kalamayacağı bir yurtta başka bir vatandaşımızın çocuğunun kalmasını asla arzu etmiyoruz.''

Manisa'nın Gördes ilçesinde yeni bir projeleri olduğunu, buranın yakında ihalesini gerçekleştireceklerini, Salihli ilçesine de 500 kişilik yurt projelerinin olduğunu belirten Albayrak, Kırkağaç'ta inşaatı devam eden yurdun ise bu yılın sonunda hizmete açılacağı müjdesini verdi.

Kredi Yurtlar Kurumu'nun şu anda 182 projesinin olduğuna, 52 yerde inşaatların sürdüğüne dikkat çeken Albayrak, ''Kurumumuz üniversite gençliğinin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek'' dedi.

aa

Bu haber 748 defa okundu.

Yorumlar

+ Yorum Ekle
    kapat

Değerli okuyucumuz,
    Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
    Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
    · Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
    · Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
    · Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
    · Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
    · Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
    · Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
    Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.

En Çok Okunan Haberler

Haber Sistemi altyapısı ile çalışmaktadır.