En Sıcak Konular

Erdoğan: Uçağa şimdi herkes binebiliyor

5 Mart 2011 17:28 tsi
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, uçakla seyahatin eskiden sadece 'kaymak takımı'nın işi olduğunu belirterek, "Ama şimdi benim vatandaşım da uçakla gidebiliyor. Bugünleri gördük.'' dedi.

Başbakan Erdoğan, Erzincan'da Kızılay Meydanı'nda düzenlenen toplu açılış töreninde halka hitap etti. Erzincan'ın geçmişle kıyaslanamayacak bir değişim sürecine girdiğini ifade eden Erdoğan, "Erzincan artık Doğu'nun yıldız bir şehri haline geldi. Biz burada tarih boyunca çok büyük acıların yaşandığını biliyoruz. Erzincan savaşlarda yıkıldı, Erzincan işgalde yağmalandı, Erzincan ihaneti, mezalimi, katliamı yaşadı. Erzincan, 1939'da ve 1992'de iki büyük deprem yaşadı. Yaşanan tüm acılara sizler göğüs gerdiniz, yaşanan tüm acılara sabrettiniz." diye konuştu.

Erzincan-Tercanlı Ozan Aşık Daimi'nin şiirini okuyan Erdoğan şöyle devam etti: "Ne ağlarsın benim zülfü siyahım bu da gelir, bu da geçer ağlama, göklere erişti figanım, ahım, bu da gelir bu da geçer ağlama.' Evet, sabırla metanetle, dirayetle artık o acı hatıraları geride bırakıyoruz. Gece gündüz çalışarak, alınteri dökerek, durmadan, duraksamadan, güçlü Türkiye'yi, güçlü Erzincan'ı inşa ediyoruz. Yaşadıklarımızdan artık ders çıkarıyoruz. Aynı acılar tekrar yaşanmasın, felaketler canlara dokunmasın diye adeta çırpınıyoruz.''

Erzincan'ın tarihi gelişimini anlatan Erdoğan, Kurtuluş Savaşı'nda yol olmaması sebebiyle büyük sıkıntılar çekildiğini hatırlattı. Cumhuriyeti kuranların yol olmamasının, demiryolu olmamasının ne anlama geldiğini çok iyi bildiklerini belirten Erdoğan, ''1923'ün hemen, hemen ardından, başta Erzurum ve Erzincan olmak üzere ülke genelinde bir demiryolu, karayolu seferberliği başlattılar. Ne var ki onlar gitti, bu seferberlik de sona erdi.'' ifadelerini kullandı.

''Yol yoksa bağımsızlık yok dedik, yol yoksa özgürlük yok dedik, yol yoksa medeniyet yok dedik, kalkınma yok dedik." diye konuşan Erdoğan şunları anlattı: "Bu işin başına da Erzincan'ı ve Erzincan'ın acılarını bilen, kendisi de Erzincanlı olan bir kardeşimizi getirdik; Binali Yıldırım. Biz görevi devraldığımızda, 2002, Cumhuriyetimizin 79'uncu yılı.. 79 sene geçmiş aradan.. Yapılan duble yol miktarı 6 bin 100 kilometreydi. Biz bunun üzerine şu iktidarımız döneminde 8 yılda 13 bin 600 kilometre duble yol ilave ettik. 79 yılda yapılanın 35 katından fazlasını yaptık. Biz laf üretmiyoruz, biz iş üretiyoruz. Mesele bu.''

Millete layık olma gayreti içinde olduklarını söyleyen Erdoğan, ''Hamdolsun şu ana kadar da sözümüzde durduk, durmaya devam edeceğiz. Türkiye'nin bölünmüş yol haritasını, deniz yolları, demir yolları haritasını kökten değiştirdik. Az önce değerli Bakanım ifade etti. Kendilerine şunu söylemiştim, Binali, bak, artık bunun adı hava yolu olmayacak, halkın yolu olacak. Yani benim vatandaşım artık otobüsle gitmeyi yavaş yavaş bırakacak, uçakla gidebilir hale gelecek. Artık benim vatandaşım uçaklarla gidebiliyor mu, elhamdülillah bugünleri görebildik, gidebiliyor. Uçakla seyahat, sadece kaymak takımının işiydi. Ama şimdi benim vatandaşım da gidebiliyor. Bugünleri gördük.'' açıklamasında bulundu.

Bu haber 724 defa okundu.

Yorumlar

+ Yorum Ekle
    kapat

Değerli okuyucumuz,
    Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
    Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
    · Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
    · Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
    · Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
    · Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
    · Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
    · Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
    Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.

En Çok Okunan Haberler

Haber Sistemi altyapısı ile çalışmaktadır.