En Sıcak Konular

Einstein eşittir Siyonist İsrail kare!

0 0 0000 00:00 tsi
Einstein eşittir Siyonist İsrail kare! Albert Einstein, İsrail Devleti’nin kurulmasına rehberlik eden Siyasi Siyonizm’i destekledi mi? Daha sonra, Siyonist İsrail Devleti’ni siyasi olarak ölümüne kadar savundu mu? İşte bir "mit"in yıkılışı...

Albert Einstein, İsrail Devleti’nin kurulmasına rehberlik eden Siyasi Siyonizm’i destekledi mi? Daha sonra, Siyonist İsrail Devleti’ni siyasi olarak ölümüne kadar savundu mu? Bu türden sorulara verilecek popüler cevaplar kesinlik ifade etmeyebilir. Aslında, cevaplar alışılageldik bir ‘MİT’ , ya da en azından, bir yanlış algılama ve yorumlama yaratır. Öyleyse nedir? Aynı Einstein’dan mi söz ediyoruz? O, 1929’da kendisini “keskin bir Siyonist fikri müdafii” olarak kabul etmedi mi? Bir toplantıda hitap ederken, şöyle başlamamış mıydı konuşmasına: “ 10 yıl önce, ilk kez, Siyonist gaye adına size hitap etme hazzını tadarken…”? 1938’de Einstein değil miydi “Siyonizm’e borcumuz” adlı bir konuşma yapan?


Tüm bu suallere cevaplar,”evet”tir. O halde, bu, nasıl bir mit ya da yanlış anlama olabilir? Şu halde, bu bir deneme mevzuudur. Tek ricam; vicdan sahibi ve soruşturmacı akıllar, bu denemeyi tam olarak tetkik edinceye kadar hükme varmasınlar. Bu denemenin konusu önemlidir ve sırf tarihi gerçeklikle değil; aynı zamanda, asli önemi haiz mantık ile alakalıdır. Einstein’ın bir bilim adamı olarak büyüklüğü ve etkisi herkesçe çok iyi bilinir. Bununla birlikte, bir insanoğlu ve filozof olarak zamanımızın bir çok önemli meselelerine görüş ve katkıları hala araştırmaya ve üzerinde etraflıca düşünmeye değer. Bu mevzuunun, halihazırda devam eden Ortadoğu çatışması ile alakalı başka bir özel tarafı vardır. Geçmişte vuku bulmuş şeylerin ötesine bakmayı arzu etsek bile, Yahudi ve Yahudi olmayan, Arap ve Arap olmayan, Müslüman ve Müslüman olmayan, Batılı ya da Doğulu bizler, bu büyük Hümanist ve, onun kendi sözüyle, “ hakikat ve adalet” in bir hizmetkarı’nın öngörü, vizyon ve değerlerinden faydalanabiliriz.

Propaganda

Einstein’ın Siyonist olduğu iddiası, açık ve net bir şekilde, İsrail yanlısı medya tarafından sürdürülegelen bir mit’tir. Onların, Einstein’ın—o’na ilişkin genel algıyı çarpıtmak için-- Siyonist ve İsrail yandaşı olarak çizdikleri vasıfsız tasviri ardındaki insiyakları anlaşılabilir bir durumdur. İsrail bağlamında gerçekliği bu şekildeki çarpıtma taktik ve yöntemleri ve bunun müdafii ya da muhalifleri çok iyi bilinen bir şeydir. Einstein’ın inkar edilemez bir şekilde 20.asrın bilim cemiyetinin en önemli zirvelerinden biri olması hasebiyle, Siyasi Siyonizm ve İsrail’e havale edilmesi nemalanacak muazzam bir siyasi sermayedir. Fakat daha önemlisi, İsrailci bir Siyonist olarak tasvir edilmeseydi, bir çok insan muhtemelen o’nun gerçek görüşlerini merak edecekti. Böyle bir merak, bilgi ile tamamlanınca, Siyasi Siyonizm ve İsrail’e karşı önemli mesuliyet yükleyebilecekti. Bunu önlemek için, devasa Siyonist medyanın su-i istimali için çok elverişli görünen, hakikate mugayir, bıktıracak derecede propaganda faaliyeti yürütmek için Einstein ve Siyonizm arasındaki bağlantıya ilişkin özel bir amaç için siyasal MİT yaratıp o medya ( Siyonist medya) tarafından yayımlanan malumata uymayan tüm bilgileri örtbas eder. Bu, yıkılması hemen hemen imkansız olan bir kaledir.


Şu internet çağında, Einstein ve Siyonizm ya da Einstein ve İsrail için (Tüm sözcükler tercih edilebilir) arama yapmayı deneyin; göreceksiniz ki, konuyla alakalı başta gelen[1] tüm girişler Einstein’ı, --bu denemenin on-line olarak yayınlanmasından öncesine kadar--Siyonizm’in tipleri arasında hiçbir ayrım gözetmeksizin, Siyonizm ve İsrail yandaşı olarak sunacaktır. Eğer araştırmacı alışılageldik şekilde mevcut verilerin ötesine geçmek için çaba sarf etmez, ek bir gayret göstermezse, kolaylıkla yukarıda sözü edilen (yıkılması hemen hemen imkansız) kale’nin dışında kalacaktır. Örneğin, o araştırmayı Google kullanarak yaparsanız, arama sonuçlarının tepesinde2 “Siyonizm üzerine Albert Einstein” gibi sunuşlar görürsünüz. Eğer bu arama sonucu üzerine tıklarsanız3, sayfa girişinde olup Einstein’ın: “ Siyonizm, Yahudi çilesinden bile daha derin bir güdüden doğar. Bu, köklerini, muhafazası ve gelişiminin,Yahudilerin bir cemiyet olarak kendi varlıklarının devamında temel dayanak noktası olan bir Yahudi ruhani geleneğinde bulur.” sözünden bir alıntıyı flaş halinde görürsünüz. Bu söze ilişkin herhangi bir alıntı ya da referansın olmaması dikkat çekicidir; ki bu sıra dışıdır. Alıntıyı okumanızı dilemeleri mümkündür, fakat onun kaynağı göremezsiniz. Yüksek ihtimaldir ki, kaynak, Siyonizm kale surlarında hasara sebebiyet verebilecek malumatı ihtiva etmektedir.

“1920’ler esnasında Einstein’in politikalarının diğer bir önemli çehresi, Siyonizm’e olan güçlü bir inancı idi. Einstein, yakın zamanlarda İngiliz Hükümeti’ni, Yahudi halkı için Filistin’de ulusal bir yurt kurması konusunda tam bir destek beyan eden, ünlü Balfour Deklarasyonu’nu yayınlamaya ikna eden bir Rus Yahudisi olan Chaim Weizmann etkisi altında olmasının sonucu olarak Siyonist davaya ilişkin cezbedildi.” [ Spark Notes: “Pacifisim and Zionism”]


“ O’nun tam desteğini alan iki sosyal hareket, Pasifizm ve Siyonizm idi. I.Dünya savaşı esnasında Almanların savaşa girmesini açıkça kınamaya gönüllü, ele avuca sığmaz Alman akademisyenlerinden biri idi. Savaş’tan sonra, pasifist ve Siyonist amaçlara ilişkin süregelen desteği o’nu Anti-Semitik ve Almanya’daki Sağ kanadın şiddetli saldırılarının hedefi haline getirdi… Dünya Siyonizm’i adına gayretleri sürerken Einstein, Almanya’daki Nazi rejimi tarafından insanlığa karşı kalkışılan dehşet verici tehlike karşınında önceki pasifist duruşundan vazgeçti.” [Samuel Zwetchkenbaum, Albert Einstein, 1879-1955]

Asrımızın en büyük bilim adamı 18 Nisan 1956’da 76 yaşında öldüğünde, [New York] Times kendi methiyesinde, İsrail’in devlet olarak kurulmasında O’nun gösterdiği gayrete atıfta bulundu. Geçen 1972 Mart’ında New York Times, Einstein’ın ve İsrail Başbakanı David Ben-Gurion ile birlikte görüldüğü üç sütunluk bir resmini yayınladı ve resim alt yazısı olarak şunu yazıyordu: “ Einstein’ın çalışmaları, İsrail Devleti’nin yaratılmasına ilişkin, bilim adamının çabalarını ifade etmektedir. [Lilienthal, S. 340]

Fakat, Einstein’ın kendi zamanının genel bilimsel efkarı üzerine fikri etkisi bazı şüpheleri ihtiva etse dahi, O’nun zamanımızın en pozitif politik olgusundan birine ilişkin bilimsel olmayan görüşlerinin uygunluğu hakkında hiçbir şey söylenemez. Einstein, dünya çapında itibarı olan kendi büyük adıyla katkıda bulundu ve aslında, İsrail Devleti’ni yaratan harekete yüreğini verdi. İnsanlar ve uluslar kendi gerçekçi özeleştirilerini daha iyisi için dönüştürmeye yardım edenlere minnettardırlar. Az da olsa kendine saygı duyan hiçbir Siyonsit, bunu yapma fırsatı orataya çıktığında hürmet göstermekten geri duramaz.[Isaiah Berlin, "Einstein and Israel," in Holton and Elkana, eds., S. 283]

Bu nedenle, genelde bir çok müslüman, özelde Müslüman Araplar, o medya çığırtkanlığı eşliğinde saptırma/mit’i desteklemekle kalmaz, aynı zamanda bazıları Einstein’ı mahkum etmeye kadar vardırır meseleyi. Ben bir taraftan, kendi partizan/ulusalcı gündemleri için o’nun şöhretinden faydalanma amacı güdenler tarafından atfedilen Einstein ve Siyonizm arasındaki ilişki; diğer taraftan, Siyonizm’le bağları yüzünden o’nu “ırkçı” olarak suçlamayı tercih edenler tarafından girişilen Einstein ve Irkçılık arasındaki ilişki üzerine kişisel araştırmalarıma bir parça daha malumat eklemek için harekete geçtim.

O’nun ırkçı ve Siyonist olduğuna işaret eden Shetubondhon (anlamı,köprü inşaa eden demek) müstesna, bir kaç Bangladeş forumlarından rahatsız oldum.Her şeye rağmen, Einstein’ın “ırkçı” ya da “Siyonist” olarak nitelenmesi, yalın bir biçimde siyonist medyanın MİT’i sürdürmedeki etkileyiciliğinin vitrini olabili

Siyonizm ve onun çoklu gölgeleri


Einstein ve Siyonizm arasındaki bağlantıyı anlamaya yönelik vurgulmaya değer olan mefhum, Einstein’ın Siyonizm’e çekilmesinden daha fazla, o’nun adının Siyonist amaç için tedricen kullanılma teşebbüslerini ihtiva eden bazı anahtar noktalar olduğudur.

“Siyonistlerin, 1919’dan bu yana, Einstein’ın şöhretli adını ganimet bilip kendi çıkarları için su-i istimal ettiklerini iddia etmek açık bir haksızlık olmakla birlikte, kusursuz bir gerçektir.” [Clark, S.374]

Hiç kimse, Yahudi/Siyonist gaye için Einstein’ı, 1910-14 yılları arasında Dünya Siyonist Örgütü Yetkili Genel Sekreteri Kurt Blumenfeld ile yakınlaştırmaktan daha faydalı iş yapamazdı. Bununla birlikte, O’nun, (Siyonist) amaç için Einstein’ı ne kadar incelikli ve etkili bir şekilde yönlendirdiğini vurgulmak çok önemlidir.

“ O’nu ( yani Einstein) propaganda maksadıyla kullanmak, aynı şekilde hassas bir mesele olup neticesinde, söylediği sözlerin kendi ağzından değil ama, kendiliğinden o’ndan çıktığına inanacağı şekilde bedenine girebilmeye muktedir olsaydım ,bu, “muazzam bir başarı olurdu” [Clark, S. 381]

Chaim Weizmann’ın ısrarıyla Blumenfeld, Siyonist gaye için Einstein’ı Amerika’yı ziyaret etmesi için iknada başarılı oldu.”…Amerika’ya seyahati Einstein için ziyadesiyle mühim şeylere tekabül ediyordu. Siyonist fikirleri teyidi fazlasıyla güçlendi ve bir yahudi olma bilinci yeni bir derinlik kazandı. Artık o andan itibaren, Blumenfeld rehberliğinde, sık sık Siyonizm’den söz eder ve destekler oldu. Siyonizm’in adını kullanmasına hiç itiraz etmedi.” [S. 239]

Ama şimdi, gelin Siyonizm hareketi, kavramı ve onun çeşitli gölegelerini keşfe çalışalım. Siyonizm, kendini su-i istimale ve yanlış yorumlama imkanını ihtiva eden bir yaftalar çuvalıdır.

“ Dini, siyasi ve kültürel olmak üzere, hepsinin, en genel anlamda dünyanın dört bir yanındaki yahudileri İsrail’in tarihi toprağı Filistin’deki bir vatanda daimi olarak hayatlarını idame eder halde görme arzusuna sahip olan bir çok Siyonizm vardır. Dini Siyonizm, dünya yahudiliğini İsrail topraklarında bir araya getirmenin Eski Ahit kehanetinin gerçekleşmesi ve Milenyum’un başlaması demek olacağına inanır. Siyasi Siyonizm, yahudi halkı için bir devlet kurmayı amaç edinir ve Kültürel Siyonizm, kendi tarihi vatanlarında yahudi kültürel kimliğini güçlendirmeyi gaye edinir. Siyonist olmayan yahudiler, hem dini sebepler yüzünden, (Mesih gelmeden önce İsrail’in ortaya çıkamayacağına inanırlar.) hem de siyasi sebepler yüzünden ( Çeşitli milletlerin vatandaşları olarak, önecelikli sadakatlerini bir yahudi devletine veremezler ya da Filistinliler’in ananevi vatanlarından sürülmesi demek olan yayılmacılıkla işbirliği yapmayı arzu etmezler) bir yahudi devletinin varlığına muhaliftir.” [Link]

Einstein’ın Dini Siyonist olduğuna ilişkin pek şüphe yoktur. Fakat o, bununla birlikte siyasi ya da kültürel Siyonist miydi? Bu sorulara cevaplara girişmeden once, hem siyasi Siyonizm hem de kültürel siyonizm için muayyen bir tanımlama yapmak hayati önem arz edecektir.

“Siyasi Siyonizm, Anti-semitizm’in yaygınlaşması ve yahudi statüsünü hadım eden Aydınlanma’nın başarısızlığına karşı bir tepki olarak Batı Avrupa Yahudiliği’ni özgürleştirmiştir. Amacı, ‘Büyük Güçler’ ile işbirliği içinde, mevcut sınırı ne olursa olsun, Filistin’de olması şart olmayan bir yahudi vatanı kurmaktı.” [Kongre Kütüphanesi_1]

Tedricen, Siyasi Siyonizm Theodore Herzl ile özdeşleşti.1897’ye kadar, Dünya Siyonist Örgütü kuruldu ve yeni bir odağı oldu. Siyasi Siyonizm, dünyadaki herhangi bir yerde kurulacak bir yahudi vatanı ile değil, sadece Filistinde kurulucak olanla ilgileniyordu. [Kongre Kütüphanesi_1] Siyasi Siyonizm, temelde Nasyonalist idi.

O kültürel siyonistti

“ Herzl’in siyasi Siyonizm’ine karşı yeni bir Syonizm, Asher Ginsberg (Çok iyi bilinen adıyla, Ahad HaAm, manası; Halktan biri) tarafından sağlandı. HaAm, Asidik bir Haham’ın oğlu idi. Siyonizm üzerine görüşleri köklerin, Doğu Avrupa’daki yahudi toplumsal yaşamının değişen doğasından alır. HaAm, yahudilik için yeni anlamın geleneksel yahudi pratiklerine karşı isyan halinde olan Doğu Avrupalı genç yahudi nesli için bulunması gerektiğini farkeder. Batı (Avrupa)’daki yahudiler iştirak edip Seküler kültürden faydalanırken, Doğu’daki yahudiler baskı altındaydılar. T.Herzl, tek başına yahudilerin durumuna odaklanırken, HaAm, artık geleneksel din’in sınırları içinde tutulamyacak Judaizm durumu ile ilgili idi.

Ahad HaAm’ın çözümü Kültürel Siyonizm idi: Modern dünyada yahudi ruh ve kültürünü canlandırmayı amaçlayan, Filistin’de küçük yerleşimlerin kurulması. Kültürel siyonizm’in vizyonu, çok iyi yahudi kültürü eğitimi almış, İbranice konuşan seçilmiş küçük bir yahudi kardosunu Filistin’e yerleştirmek olacaktı.
Einstein’ın Siyonizm’e yakınlığı işte bu kültürel gölgeye tekabül eder.

“ Siyonist gayeye güçlü desteği boyunca—para toplama için1921’de Amerika’yı ilk ziyaretinde -- Einstein, Araplarla işbirliğinde ısrar ederek, sık sık kendi (Siyonist) liderleri ile çatışma içinde idi. O, temelde kendisini siyasi ya da bölgelsel Siyonist’ten ziyade, kültürel bir Siyonist kabul ediyordu. ” [Jerome, S. 110]

Einstein, Siyonizm ve İsrail

Seçkin bir gazete olmasına rağmen, New York Times gazetesinin Siyonist eğilimli olduğu çok iyi bilinir. Lilienthal, “Einstein’ın İsrail için aşırılmasındaki New York Times’ın rolünün ayrıntılı izahatını veriyor.”

“Çağımızın büyük bilim adamı 18 Nisan 1956’da, 76 yaşında öldüğünde, kendi methiyesinde, İsrail’in devlet olarak kurulmasında O’nun gösterdiği gayrete atıfta bulundu. Einstein’ın İsrail’e bu ‘aşırılması’, herhangi bir yerdeki herhangi bir politik grup tarafından yapılmış bir çok sıra dışı darbelerden biri idi; fakat her şeye muktedir Times’ın yardımı ile hiçbir şey imkansız değildir. Büyük matematikçi, İsrail devleti’nin yaratılmasına şiddetle karşı olmuştu; fakat bunun aksine, medya tarafından bir mit yaratıldı ve 16 yıl sonra tekrarlanageldi. Einstein, Times’ın aksi istikametteki beyanlarına rağmen, İsrail devleti’nin yaratılmasına açık bir şekilde karşı idi. Kendisi bizatihi Nazi Almanya’sından kaçan bir sığınmacı olan büyük matematikçinin Filistin üzerine aldığı duruşun açık bir şekilde anlaşılması, sadece doğrudan ve doğru bir gazetecilik tutarsızlıkları ile bağlantı kurmayacak, ayrıca Ortadoğu’da sürekli adil bir barış arayışıyla çok alakalıdır. [ S.340-341]

Einstein’ın, İsrail devleti’nin yaratılmasına ilişkin görüşü gerçekte ne idi? Dr. Lilienthal, Einstein’ı görmek ve o’na doğrudan sorular yöneltmek için Princeton’a gider.


Daha sonra, 1952’de, ‘ Filistin Evlatları’na adlı bir akşam yemeğinde verdiği bir mesajda Einstein, İsrail’de yükselen, Araplarla kardeşçe ve verimli bir birlikte yaşama bilincine olanak sağlamayan bir tür nasyonalizm addedilecek bu yapıyı engellemenin gerekliliğinden söz etti. İsrail devleti’nin yaratılmasını desteklemediğini söyledi. Einstein, İsrail için dahi, kültürel Siyonizm olarak adlandırılabilecek girişim ve faaliyetlerle meşgul olmayı sürdürdü.

Kendi mütevazılığı içinde, alenen, Weizmann’ın halefi olarak, İsrail Cumhurbaşkanlığı’nı insan ilişkileri alanında yeterince nitelikli olmadığını öne sürerek, geri çevirdi. Fakat gerçekte, Nasyanolist İsrail’deki bu yüksek mevkiyi kabul etmek, bu büyük hümanist ve evrenselci’nin temel felsefesi ile hemen hemen hiç uyuşmuyordu. Fakat Einstein’ın Amerikan medya ağı tarafından yanlış yorumlanması çok yaygındır. Einstein üzerine üçüncü makalesinde Times, buna rağmen, herhangi bir kanıt göstermeksiniz o’nun İsrail’in yaratılmasına yönelik desteği mit’ini tekrarladı. Bugün bu güzel Profesör yaşasaydı, Filistinli Arapların haklarının gaspedilmesinin karşısında olanlarla birlikte en ön saflarda olacağına ilişkin inanılacak her türlü neden vardır.

Doç.Dr.Muhammad Ömer Faruk /Upper Iowa University

Çeviri: Murat SÜRMEN

haber10



Bu haber 558 defa okundu.


Yorumlar

 + Yorum Ekle 
    kapat

    Değerli okuyucumuz,
    Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
    Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
    · Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
    · Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
    · Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
    · Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
    · Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
    · Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
    Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.




    En Çok Okunan Haberler


    Haber Sistemi altyapısı ile çalışmaktadır.
    3,808 µs